powerofyou.blogg.se

Bring Hakuna Matata into your life and spread joy and inner peace

Wonderful you

Publicerad 2015-07-28 01:16:47 i Allmänt, Alopecia areata,

För fem år sedan satt jag i en röd skinnstol hos frisören på sjukhuset, med tårar som rann ner för kinderna fick jag håret avrakat. "Ja vart ska jag börja?" (frisören undrade fast det inte fanns så mycket hår att välja på), jag kunde knappt svara för jag hade så mycket gråt i halsen. Så tog det en halv sekund så hade hon dragit första randen mitt över huvudet, där jag fortfarande hade en del hår kvar.
 
Alopecia areata.
 
"Vad är det?" undrade jag när läkaren sa dom konstiga orden, några veckor tidigare. "Tänk dig en förkylning, det kan bero på massa olika faktorer och man vet inte vilken faktor som utlöst detta eller varför."
 
 
För en tjej som skulle ta studenten om två veckor, var det ingen vidare upplevelse. Idag däremot har jag en annan syn på det, då jag tvingats lära känna mig själv och livet på ett helt annat sätt än vad jag gjorde för fem år sedan.
 
 
 
Va ledsen, gråt ut, känn känslorna ordentligt, sedan släpp det och se vad du har och se vad du är,
du är allt du behöver vara, du är tillräcklig på alla sätt och vis, du är underbar just som du är. 
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
Tillräcklig
 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Inspiration, always choose happiness.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela